구글 애드워즈 용어 설명
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IT Technologies

구글 애드워즈 용어 설명

by 평범함속비범함 2018. 8. 4.
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Google AdWords (구글 애드워즈) 용어 설명

 

 

최근 기업체 들이 가장 많이 고용하려 하고 중점적으로 노력하고 있는 마케팅/IT 분야가 바로 Digital commerce 입니다.

 

그러나, digital marketing 전문가라고 하는 분들이 많이 모자란 상황이고 시장이 아직 mature하지 않아 고용에 어려움을 겪고 있습니다.

 

Marketing 전공자, 전문가 분들 및 IT 에서 Digital 로 transformation하시려는 분들은 아래 용어들은 기본으로 알아야 할 개념이니 숙지 하시면 많은 도움이 될것 이며, 내용이 많으나 반드시 알고 있어야 할 개념들 입니다.


 

구글 애드워즈 용어 정리 및 개념 설명

 

1. Campaign - AD group이라는 광고 그룹으로 이루어진 단위를 AD 캠페인이라고 합니다. 쉽게 이해하기 위해 캠페인이란 단어는 어떤 광고 목적을 이루기 위해 프로젝트로 이해하시면 쉽게 이해 되실것이며 광고 그룹은 그 프로젝트를 수행하기 위해 수반되는 여러개의 액션들을 그룹이라고 이해하시면 이해가 쉬울거라 생각됩니다. 동시에 다수의 캠페인을 진행할수도 있으며 Google ADwords(Google AD로 이름 변경 됐슴) 에서 광고를 진행하기 위해 제일 먼저 만들어야 되는 광고 캠페인이며 캠페인을 만든 후 광고 그룹을 만들어 몇개의 광고 그룹으로 캠페인을 구성하는 것 입니다. 예로, IBinvestment Daum Campaign을 만들고 다음에서 진행할 그룹들 - 다음 배너 광고 그룹, 다음 text 피드 광고 그룹, etc. 이렇게 광고 그룹들을 만들어 광고 캠페인을 진행하는 것 입니다.

 

2. Ad groups - 광고 캠페인에서 설명했듯이 캠페인 밑에 구성되는 광고 그룹 단위를 ad groups라고 합니다. 이 그룹들 역시 여러개의 개별 광고들로 구성됩니다. 캠페인에서 설명했듯이 다음 배너 광고 그룹에는 여러개의 배너 광고를 만들수가 있겠죠.. 다음 메인 페이지 배너 광고, 다음 xxx카페에 삽입되는 배너 광도 등.

 

3. Campaign Type (캠페인 종류) - 캠페인 종류란 광고가 어디에서 보이도록 하는 걸 말하는 걸로 쉽게 얘기해 광고가 표시될 위치를 얘기합니다. 구글 캠페인은 아래 3가지 종류가 있습니다.

 

“Search Network only” - 구글 서치에서만 보이는 광고

“Display Network only” - 구글 네트웍에서 보이는 광고들 - 구글 네트웍이란 구글에 소속된 서비스를 얘기하는 걸로 구글 웹사이트, 유투브, 구글 블로그 등 입니다. 

“Search Network with Display Select” - 구글 서치와 display가 합해진 것을 의미합니다.

 

만약, google merchant center account (구글 상점 센터 계정) 이 있으고 상품 리스트 광고를 하고 싶으면 캠페인 타입으로 쇼핑을 추가로 이용할수 있습니다.

 

4. Keywords - 키워드란 인터넷 사용자들이 검색시 사용할 주된 키워드들을 얘기합니다. 쉽게 이해하기 위해 요즘 많이 사용하는 해시태그에 어떤 단어를 쓸지가 키워드 의 개념입니다. 당연히, 사람들이 많이 검색하고 공통적으로 사용할 단어를 선정해야 검색결과에서 많이 나타나서 최대의 광고 효과를 누릴수 있을것 입니다. 키워드는 원하는 만큼 사용할수 있지만 구글광고에서는 최대 20개 단어를 권장합니다.

 

5. Quality Score - A quality score is the measurement from Google based on the relevancy of your ad headline, description, keywords and destination URL to your potential customer seeing your ad. A higher Quality Score can get you better ad placement and lower costs.

 

6. Impressions - An impression is the measurement of how many times your ad is shown.

 

7. Ad Rank - Your Ad Rank is the value that’s used to determine where your ad shows up on a page. It’s based on your Quality Score and your bid amount.

 

8. Mobile ad - Mobile ads are what your mobile searchers see on their devices. Google AdWords has WAP mobile ads and “ads for high-end mobile devices”.

 

9. Ad extensions - Ad extensions are extra information about your business, such as your local address, phone number, and even coupons or additional websites. They’re what shows up in blue below your ad descriptions.

 





General Adwords Terms



- Call to Action (CTA) - 광고주가 광고 시청자(뷰어들) 로 부터 액션을 기대하는 광고 형태를 의미하며 액션이 일어나는 광고효과에 대해 비용을 지불하는 광고 개념을 의미하며 액션은 주로 간단하고 명료한 단어들로 예로 “Buy”, “Get”, “Act Now” 등 입니다.

 

- Click Through Rate (CTR) - 이 개념은 얼마나 많은 광고 시청자들(뷰어들) 이 광고 링크를 클릭해 광고주가 원하는 링크된 페이지에 도달 했는지를 의미 합니다. 



- Cost Per Engagement (CPE) - 이 개념은 고객이 광고에 engage되었을때 즉, 광고에 어떤 반응을 보였을때 돈을 지불하는 개념을 의미합니다. 예로, 광고 시청자가 광고에 마우스를 2초 이상 mouse over하고 있다던지, 광고를 클릭 했거나 동영상 광고같은 경우 광고를 시청했을때 비용을 지불하는 개념을 의미 합니다.



- Cost Per Click - 이 개념은 광고 시청자가 광고를 클릭했을때 광고주가 비용을 지불하는 것을 얘기합니다. 예로, 뉴스를 읽다가 광고가 나왔을때 클릭없이 넘어가면 click이 없었기에 광고주는 비용을 지불하지 않습니다.



- Cost Per Impression (Cost per 1000 Impressions라고도 불림) - 1000 번의 광고 노출이 있었을때 광고주가 광고비를 지불하는것을 의미하는것으로 광고 시청자(뷰어들) 에게 광고 노출 횟수가 중요한 광고 입니다.



- Active View CPM - 광고가 범람하는 상황에서 단순히 광고 노출만 1,000번 이상 했다고 비용을 지불하기에 광고 효과가 미비해 보충된 개념으로 나온 광고 지불 형식으로 광고 노출이 실제 효과가 있는 노출만 카운팅 해 유효 광고로 취급하는 개념으로 보통 1초 이상 노출된 광고가 50%이상인 1000번 이상의 노출을 인정하고 있습니다.

 

 

- Landing Page - Your landing page is the page on your website to which you’re driving traffic from your ad.

 

13. Optimization - Optimization in Google AdWords is like optimization elsewhere in marketing. It means making the changes in your ad that get you higher results for your objectives.

 

14. Split Testing - Split testing includes A/B and multivariate testing. It’s a method of controlled marketing experiments with the goal being to improve your objective results (such as higher CTR’s, increased conversion or even better Ad Ranking).

 

15. Bid Strategy - Your bid strategy is basically how you set your bid type to pay for viewer interaction with your ads.

 

16. Daily budget - Your daily budget is what you’re willing to spend per day per ad.  Your daily cost is based on a daily average per month, so don’t be alarmed if yours varies from day to day.

 

17. CPC - Cost-Per-Click is the most common bid type on Google AdWords. It means you pay every time a person actually clicks on your ad. You set your “maximum CPC” in the bidding process, which means that dollar amount is the most you’ll pay for a click on your ad.

 

18. PPC - Pay-Per-Click is the same as CPC.

 

19. CPM - Cost-Per-thousand impressions is a bidding method that bases your costs on how many times your ads are shown (impressions).

 

20. Billing Threshold - Your billing threshold is the level of spending that triggers a charge to you for the ad costs. It applies to automatic payments, and the threshold level starts at $50. It you reach that within 30 days, you’ll be billed, and your threshold then raises to $100 and so on.




Ad Creative Terms

21. Headline - Your ad headline is the header of your ad copy.  It generally shows up in blue when your ad is live.

 

22. Destination URL - Your destination URL is the landing page your ad is directed to when it’s clicked. Your destination site can be a specific page. You can change it for differing ads within ad groups. Your audience does not see it in the ad.

 

23. Display URL - Your display URL is what shows up in your ad copy. You can keep this simple and clean to increase your brand recognition, trust, and conversions.

 

24. Side ad - A side ad is the ad that show up on the right hand side of a search engine results page (SERP).

 

25. Top ad - A top ad is the ad that shows up in a shaded box above the organic search results. Note: Your ad will likely show up as both a side ad and a top ad - so write your ad copy to optimize for both.

 



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